تیم ایساتیس کران فارس تنها نماینده این استان در لیگ برتر درحالی با سطح اول فوتبال ایران وداع می‌کند که در این روز حریفش خاتون بم برای دهمین بار جشن قهرمانی را در شیراز می‌گیرد تا فارس در لیگ برتر هم در بخش بانوان و هم آقایان تیم نداشته باشد و سناریوی محرومیت استان در این زمینه تکمیل شود.

به گزارش ورزش فارس و به نقل از خبرنگارایرنا دیدار تیم های ایساتیس فارس و خاتون بم در آخرین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتربانوان چهارشنبه ۲۲ فروردین در ساعت ۱۶ در ورزشگاه حافظیه شیراز بر گزار می شود.

نوش دارو پس از مرگ تیم در ورزشگاه حافظیه

بازیکنان تیم ایساتیس تنها در هفته آخر در چمن طبیعی ورزشگاه حافظیه بازی می کنند این در حالی است که تمام بازیهای گذشته این تیم درچمن مصنوعی ورزشگاه شهید دستغیب برگزار شد و این نوش دارویی است که پس از مرگ تنها نماینده فارس در لیگ برتر رقم می خورد و آنهم برای برپایی جشن قهرمانی خاتون بم.

چرا ورزشگاه حافظیه دراختیار بانوان قرار نمی گیرد؟

بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۲ بود که پروانه کران خسروی سرمربی تیم ایساتیس فارس که دل پردردی از عدم حمایت مسئولان و عملی نشدن وعده ها داشت در گفت و گویی مفصل با خبرنگار ایرنا پرسید که چرا ورزشگاه حافظیه در اختیار بانوان قرار نمی‌گیرد؟‌

خسروی با اظهار اینکه چرا تیم فوتبال بانوان فارس مانند تیم های فجر و شهر راز در زمین حافظیه تمرین و یا مسابقه نمی دهند؟‌ گفت: چه فرقی دارد؟ تازه اینکه تیم ایساتیس تنها تیم لیگ برتری فوتبال است که باید حمایت بیشتری شود و تا کی می توانم هزینه سنگین مسابقات و تیمداری را پرداخت کنم؟

سقوط تیم ایساتیس فارس از لیگ برتر که بیشتر بازیکنانش بومی و جوان هستند سرمایه ای است که به هدر رفت و بعید است به این زودی ها با این وضعیت آشفته بازار فوتبال فارس که به صورت سرپرستی اداره می شود دیگر شاهد حضور تیمی از فارس در لیگ برتر بانوان باشیم.

با سقوط تنها نماینده فارس چند بازیکن خوبی هم که دراین استان باقی مانده اند همچون سال های گذشته بر خلاف میل باطنی شهر و کاشانه شان را ترک می کنند و راهی دیگر تیم های لیگ برتری سایر استان ها می شوند تا این قصه پرغصه فوتبال فارس همچنان ادامه داشته باشد.

مصوبه ۲۰ میلیارد ریالی شورای شهر شیراز هنوز پرداخت نشده است

همچنین سرمربی ایساتیس فارس ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ به ایرنا گفته بود:‌شهرداری شهر شیراز سال ۱۴۰۱ مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تیم ما مصوب کرد و به شورا رفت اما با صحبت های سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز به ۱۰ میلیارد ریال کاهش یافت که این رقم هم هنوز دریافت نشده و اگر این مبلغ را در اختیار داشتیم چند بازیکن با تجربه می گرفتیم تا به بازیکنان جوان تیم فشار نیاید و نتیجه هم می گرفتیم.

اشک شوق برای قهرمانی در برابر اشک حسرت شیرازی ها

به هرحال چهارشنبه ۲۳ فروردین همزمان با عید سعید فطر بازیکنان تیم خاتون بم با بردن جام بالای سر اشک شوق می ریزند و در گوشه ای از مستطیل سبز ورزشگاه حافظیه هم شاگردان پروانه خسروی سرمربی تیم ایساتیس زانوی غم بغل می گیرند و در غم سقوط اشک می ریزند.

به گزارش ورزش فارس و به نقل از ایرنا در رقابت های فوتبال لیگ برتر بانوان ۱۰ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۱۸ بازی تیم قهرمان به عنوان نماینده ایران راهی جام باشگاه های آسیا می شود و دو تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته یک می شوند.

هم اینک در جدول رده بندی قهرمانی تیم خاتون بم مسجل شده و تیم زنان ملوان انزلی به عنوان نایب قهرمانی دست یافته و تیم شهرداری سیرجان هم سوم شده است.

آوا تهران و ایساتیس فارس هم ۲ تیم سقوط کرده از لیگ برتر به دسته یک هستند.

تیم ایساتیس فارس در سال ۱۴۰۰ با قهرمانی در مسابقات فوتبال دسته یک ، جواز صعود به لیگ برتر را گرفت و پس از حدود ۲ سال دست و پنجه نرم کردن با تیم های متمول و مشکلات عدیده غزل خداحافظی را خواند.