یک دوره مسابقات محلی والیبال در مناطق عشایری فارس در سیاخ‌دارنگون شیراز با حضور ۱۰ تیم برگزار و اتحاد تاریخچی قهرمان رقابت‌ها شد.

به گزارش ورزش فارس و به نقل از خبرنگار ایرنا، در این مسابقات والیبال که مختص ورزشکاران طایفه قره‌قانی بود ، ۱۰تیم اتحاد تاریخچی، زنده‌یاد احسان سلامی، فاتحان، دوستان، دکتر الماسیان، شهدای قنات، قره آغاج، اتحاد قلعه چوبی، شهدای علیکردی یک و شهدای علیکردی۲ حضور داشتند که این تیم‌ها در ۲گروه به مصاف هم رفتند.

در پایان این رقابت تیم‌های زنده یاد احسان سلامی، اتحاد تاریخچی، شهدای علیکردی و فاتحان راهی نیمه‌نهایی شدند.

در مرحله نیمه نهایی تیم زنده یاد احسان سلامی سه بر صفر تیم شهدای علیکردی یک را شکست داد و در دیگر بازی اتحاد تاریخچی، فاتحان را از پیش رو برداشت.

در بازی فینال نیز که با حضور پرشور اهالی روستاهای مختلف بخش سیاخ دارنگون و مردمان طایفه قره‌قانی ایل قشقایی و برخی از مسئولان در روستای خانه خمیس برگزار شد، تیم اتحاد تاریخچی سه بر صفر تیم فاتحان را شکست داد و جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برد.

در این جام تیم اتحاد تاریخچی در جایگاه نخست قرار گرفت، تیم فاتحان دوم مقام دوم را به خود اختصاص داد و تیم زنده یاد احسان سلامی رتبه سوم رقابت‌ها را از آن خود کرد.

بازیکنان تیم اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال طایفه قره‌قانی در این دوره از رقابت‌ها قدرت پناهی، حاج صدر الله الهیاری، مسعود قربانی، مجتبی الهیاری، کامران الهیار، مصطفی الهیاری، مهران رستگار و شهریار سلطانی بودند.

شاپور سلطانی مسئول برگزاری این مسابقات، مهمترین اهداف این بازیها را ایجاد وحدت و همدلی در بین جوانان ورزشکار، زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای طایفه قره‌قانی، سوق دادن جوانان طایفه به سمت ورزش و ایجاد شور و نشاط بین اهالی طایفه برشمرد.

علی حسین شهبازی بخشدار سیاخ دارنگون نیز در آیین اختتامیه این مسابقات ضمن تشکر از عوامل برگزاری بازی‌ها جوانان و اهالی این بخش را به امر ورزش دعوت کرده و قول داد برای حل مشکلات ورزشکاران و توسعه زیرساخت‌های لازم تلاش خود را بکار گرفته است.

به گزارش ورزش فارس و به نقل از ایرنا، ایل قشقایی به عنوان بزرگترین ساختار ایلی در جنوب ایران و دومین ایل بزرگ در کل کشور شناخته می‌شود که شامل ۶ طایفه اصلی و ۶ طایفه فرعی است.

طایفه قره‌قانی یکی از طوایف ایل قشقایی است که بیشتر مردمان این طایفه در بخش سیاخ دارنگون شیراز سکونت دارند.